week 9

2 juli 2018 - Holambra, Brazilië

Hallo allemaal,

Week 9 is alweer voorbij en week 10 is aangebroken. Dat betekent dat ik over 4 dagen alweer lekker naar huis ga. Wat is de tijd toch voorbij gevlogen! Deze week ga ik wat vertellen over mijn vakantie in Bonito en over het weekend.

Zondag middag om 14.30 uur werden wij opgehaald door de taxi. Wij gingen naar Campinas en pakte daar een tour bus die om 16.30 vertrok. Maandag om 07.00 kwamen wij aan bij de eindhalte. Toen moesten wij nog 4 uur rijden en waren wij eindelijk in Bonito. Die dag hadden wij niet zoveel gedaan. Wij hadden er wat gedronken, voetbal gekeken en bij een afschuwelijke hamburger restaurant gegeten.

Dinsdag ochtend werden wij opgehaald om te gaan snorkelen. Het snorkelen was erg mooi! Heb een hoop vissen gezien en het water was erg helder (dat was echt cool). Na het snorkelen gingen wij naar een vogelpark. Dat was ook erg leuk en mooi om te zien. Wat bijzonder was was dat je door een bos liep, midden in het bos zat ineens een onwijs groot gat in de grond. Het was zo diep dat mensen daar zelfs 2 auto's en 23 lijken erin hadden gedumpt.

Eenmaal terug bij het hotel hadden wij even voetbal gekeken, weer wat gedronken en in de avond bij een heerlijke grill restaurant gegeten!

Woensdag ochtend werden wij opgehaald om naar een hoop watervallen te gaan. De tour bij de watervallen zou zo'n 4,5 uur duren. Het was erg leuk om dat te doen. De watervallen waren zo leuk omdat je er niet alleen ging kijken, maar ook erin ging zwemmen. Na de tour gingen wij wat eten en hadden wij Brazilië gekeken.

Eenmaal terug bij het hotel ging iedereen douche en gingen wij weer naar het heerlijke grill restaurant. Wij hadden met ze vieren ook even een kaaiman geproefd als voorgerecht. Toch koos ik liever voor een ander stuk vlees, maar de kaaiman is zeker een aanrader! Het smaakt een beetje naar kip en vis.

Donderdag ochtend gingen wij naar een grot. De grot was mooi, maar persoonlijk vond ik het wel saai. Het was een beetje kijken, maar niet echt bijzonder. Na het bezoeken van de grot gingen wij terug naar het hotel en gingen wij de tassen weer inpakken. Om 11.00 uur werden wij weer opgehaald door de taxi en gingen wij weer terug naar Holambra.

Onderweg naar huis gingen wij ook eten bij een restaurantje langs de weg. Het eten zag er eerste instantie lekker uit. Ik had wat spaghetti en vlees opgeschept. eenmaal toen ik ging zitten was het een koude hap. Toen ik wat beter in mijn spaghetti ging kijken zag ik er een insect in lopen. Ik had al snel geen honger meer. Kreeg wel een nieuw bord met eten, maar vertrouwde die toko niet meer.

Toen wij vrijdag eenmaal terug waren in Holambra gingen wij met ze vieren even zwemmen. Wij gingen zwemmen bij de veilingdirecteur van Holambra. Zijn vrouw had ook nog een lekker broodje frikandel voor ons gemaakt (dat was erg lekker!).

In de avond hadden wij even simpel een broodje gegeten, want inmiddels word je bijna moe van het uiteten gaan. Daarna nog even wat gedronken met de mannen, maar snel hadden wij het bedje weer opgezocht.

Zaterdag gingen wij weer zwemmen bij de veilingdirecteur. Je zou namelijk denken dat wij al aardig zwart zijn, omdat wij in Brazilië zitten. Dat is niet het geval. Het is hier winter en wij zien weinig de zon. Doordeweeks is die al onder als wij eindelijk klaar zijn met werk. In het weekend heb ik hem zelden goed gezien. Daarom proberen wij het laatste weekend nog maar een klein kleurtje te krijgen, want nu is het lekker weer!

Wij kregen een heerlijke lunch bij Andre (de veilingdirecteur) en zijn vrouw. Zij hadden een heerlijke salade gemaakt en de bbq even aangezet.

In de avond gingen wij naar een soort schoolfeest van de school in Holambra. Dat was erg grappig om te zien. Een hoop kinderen gingen met elkaar dansen voor de ouders.

Na dat schoolfeest nog even wat gegeten en daarna het bedje weer opgezocht.

Zondag ochtend gingen Niels en ik nog maar even ontbijten met Stijn en Jorne. Zij zouden namelijk om 13.00 uur worden opgehaald en terug gaan naar Nederland.

Toen Stijn en Jorne weg waren kwamen wij de veilingdirecteur tegen met zijn vrouw. Zij vroegen of wij mee gingen naar een leuk dorpje vlakbij Holambra. Daar zeiden wij geen nee tegen. In het dorpje had je allemaal kleine winkeltjes met souvenirs.

Eenmaal terug in Holambra hadden wij bij hun nog even voetbal gekeken. Wij waren van plan om na de wedstrijd weer te gaan, maar werden uitgenodigd om te blijven eten. Dat was erg gezellig en lekker. Je kan het waarschijnlijk ook wel raden, de bbq ging weer aan. Na het eten weer naar huis gegaan en het bedje opgezocht.

Dit was het voor week 9. Nog 4 dagen stage lopen (inclusief vandaag) en dan zit het er weer op. Vrijdag vliegen wij om 19.35 (Nederlandse tijd: 00.35) terug naar Nederland.

Met vriendelijke groet,
Sem van der Knaap

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans:
    2 juli 2018
    Dat zie ik toch wel meer, dat het een foodblog wordt! Dus toch heel belangrijk, dat eten. Goeie vlucht naar huis en mooi dat ik jullie verhalen mocht lezen.
  2. Nicolle Drost:
    9 juli 2018
    Sem wat een prachtige tijd heb jij beleefd!
    Mooi dat ik mee mocht lezen (mjammie...)
    Fijne zomer in Nederland en tot eind augustus!