week 8

24 juni 2018 - Bonito, Brazilië

Beste vrienden en kennissen,

In mijn vorige weekverslag vertelde ik dat ik week 8 wat eerder zou schrijven dan normaal. Ik schrijf hem wat eerder, omdat Niels, Stijn, Jorne en ik zondag een weekje op vakantie gaan. Daardoor kan ik hem maandag niet uploadden, dus doe ik het even voordat ik wegga.

Zondag middag om 14.30 worden wij opgehaald om naar Bonito te gaan, dat word een taxi/busreis van zo'n 20 uur. Bonito is een gebied met veel rivieren, watervallen en grotten. Wij gaan daar snorkelen met vissen, watervallen bezoeken, naar een vogelpark en naar een grot met heel mooi bauw water. De foto's zien jullie volgende week.

Stage:
Maandag en dinsdag hebben Niels en ik hele dag op kantoor gezeten en aan onze opdrachten gezeten.

Woensdag ochtend ook nog even aan onze opdrachten gezeten en in de middag gingen wij naar de hortitec, de hortitec is een beurs in Holambra. In het woord hoor je het al het staat voor 'horti' en 'techniek'.

Donderdag ochtend begonnen wij eerst even op kantoor. Wij zouden een gesprek met onze stagegeleider hebben om 09.30. Wij hadden die afspraak staan om de opdrachten door te nemen en om wat informatie van hem te krijgen. Rond 10.30 zouden wij met ze drieën weer naar de hortitec gaan.  Om 12.00 zouden wij met hem mee gaan naar zijn huis en bij hem lunchen. Na het lunchen zouden wij met hem weer terug gaan naar de hortitec.

In de nacht was er een man van Javo gearriveerd in Holambra voor de hortitec. Wij hadden een afspraak met hem staan om onze opdrachten door te nemen of alle cijfers en informatie klopt voor de business plannen van de oppotmachines. Inmiddels ben ik ook al even begonnen met een business plan voor een uitzetmachine, daar moet ik hem ook even over spreken.

Na het gesprek van 2 uur hadden wij nog een rondje gelopen en toen was het al 17:00  uur. De mensen die wel eens naar een beurs gaan weten dat het altijd op donderdag wel gezellig is op een beurs. Dat is hier niet anders. Wij hadden een drankje gedaan en gingen daarna ergens wat eten. Bij het eten kwamen wij een paar Nederlanders tegen en gingen wij daarna naar een bar met hun. Wij vonden het laat zat om 23:45 en gingen naar huis lopen, onderweg naar huis liepen wij langs een ander restaurant en zaten een hoop Nederlanders. Wij hadden daar ook nog maar een drankje gedaan en lagen om een uurtje of 1 eindelijk in bed.

Vrijdag ochtend werden wij wakker na een korte nacht. Persoonlijk had ik me wel is beter gevoeld, maar inmiddels zijn we wel een grote jongen dus je zet jezelf erover heen.

Om 09.00 moest Brazilië voetballen tegen Costa Rica. Het is hier heel normaal om dan te stoppen met werk en de wedstrijd te gaan kijken met je collega's. Zij wonnen met 2-0 en wat een sfeer met zo'n wedstrijd! Je werd op een gegeven moment wel moe van de gillende vrouwen die elke keer gingen gillen bij elke kans (blijven vrouwen he).

In de middag hadden wij een opening van een nieuwe tuin van Floricultura. Daarna hadden zij een bbq geregeld met een lekker biertje erbij. Dat was erg gezellig en leuk. Ook hebben wij er lekker zitten te netwerken.

Zaterdag hadden wij niet zo heel veel gedaan. In de middag ben ik naar de kapper gegaan (niet zo kort als de vorige keer). Daarna nog wat gegeten en wat gedronken bij Stijn en Jorne.

Zondag worden wij om 14.30 opgehaald. om 16.30 gaat onze busreis van 14 uur beginnen en als de busrit klaar is moeten wij nog 4 uur met de taxi.

Zondag word een lange rit, maar iedereen die er is geweest zegt dat die rit het waard is.

Tot volgende week en dan horen jullie hoe mijn weekje vakantie was!

Met vriendelijke groet,
Sem van der Knaap

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny van der Voort-Duijndam:
    24 juni 2018
    Sem, Fijne vakantie met de jongens. Dit alles is toch maar een groot avontuur. De laatste weken zijn aangebroken. Leuk al die reisverhalen, maar ik vind het nog veel fijner wanneer je weer thuis komt.
    Groetjes van Oma Henny
  2. Nicolle Drost:
    27 juni 2018
    Ha Sem, ben natuurlijk reuze benieuwd naar je verslag van je vakantie week!! Wat super dat jullie daar tijd voor meken en krijgen om met zn 4 op stap te gaan. Waanzinnig land he dat Brazilië... Gaaf te lezen dat beurzen overal op de wereld op elkaar lijken (op donderdagen dan he?) Klinkt trouwens interessant Horti en Tech...is dat voor jou ook zo?
    Ik geniet hier van de Hollandse zon, jij daar van de Braziliaanse neem ik aan!