week 10

5 juli 2018 - Holambra, Brazilië

Beste vrienden en kennissen,

Week 10 is alweer bijna voorbij! Dat betekent dat wij bijna naar huis mogen! :) Wat hebben wij een super tijd gehad in Brazilië! Wij hebben een hoop mooie dingen gezien zoals Rio de Janeiro en Bonito. Wij hebben ook veel geleerd over het land, cultuur en van onze stage!

Doordat dit mijn laatste week stage is word dit ook mijn laatste reisverhaal.

Stage:
Maandag hebben Niels en ik zo'n twee uur lang met onze stagebegeleider gezeten. Voordat wij op vakantie gingen hadden wij onze opdrachten opgestuurd, zodat hij nu feedback aan ons kon geven. De rest van de dag hadden wij hard aan de opdrachten gewerkt.

Dinsdag ochtend weer aan onze opdrachten gezeten en gingen later die ochtend een tuin bezoeken. Wij gingen een Nederlandse gerbera tuinder bezoeken, maar de naam van het bedrijf is mij even ontglipt. Wat ik al eerder had verteld was dat ik een opdracht aan het maken was over een uitzetmachine en zij hebben er een. Het was leuk om die machine in het echt te zien!

In de middag gingen wij naar Jan de Wit. Jan de Wit werkt ook met die machines. Wij hebben wat informatie gedeeld over de machines en etc.

Woensdag ochtend weer heel verrassend aan onze opdrachten gezeten.

In de middag waren wij naar het bedrijf 'Trop Clima' gegaan. Dat bedrijf heeft ons veel geholpen met de opdrachten. Met die reden hadden wij hun een Anthurium en Phalaenopsis gegeven als bedankje.

In de avond namen Niels en ik onze stagebegeleider, de hoofd van Anthurium en de hoofd van Phalaenopsis mee uiteten. Wij wilde hun hiermee bedanken voor de goede hulp en voor onze geweldige stage!

Donderdag: de laatste dag van onze stage! Dat betekende dat wij alle puntjes op de i moesten gaan zetten bij de opdrachten. Gaan nu ook maar een beetje afscheid van iedereen nemen.

Vanaf morgen zit het grote avontuur voor mij en Niels erop. Wij worden eind van de ochtend opgehaald door onze collega. Die brengt ons naar Campinas en dan gaan wij met een touringcar naar Sao Paulo (de airport).

Als wij aankomen gaan wij snel inchecken en Brazilië aanmoedigen, want die moeten dan voetballen.

Om 19.35 uur (Nederlandse tijd 00.35 uur) gaan wij de lucht in en als het goed is landen wij zaterdag rond lunchtijd.

Ik wil jullie bedanken voor het lezen van mijn blogs! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het te lezen en zie jullie wel weer een keer in Nederland!

Tchau,
Sem van der Knaap

1. Henny van der Voort-Duijndam:
    5 juli 2018
    Hoi Sem,
    Dit is ook mijn laatste reactie. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's.
    Het zal wel weer even wennen zijn in het Westland. Maar heel fijn dat het zo,n groot avontuur geweest is en dat jullie weer vrolijk en gezond thuis komen.
    Goede reis. Oma
  2. Frans:
    6 juli 2018
    Sem, bedankt voor het meelezen, hoop voor jou dat Brazilië wint. Volgens mij een mooie tijd geweest en ook leerzaam. Jullie zijn niet de eersten die in Brazilië zijn geweest maar voor je opleiding hebben jullie er een hoop uitgehaald. Als jullie nog zin hebben kom je nog even langs op school volgende week en anders een goede vakantie.
  3. Nicolle Drost:
    6 juli 2018
    Ha Sem, Geniet van de zomer in Nederland!
    Wat een belevenissen joh, daar in Brazilie!!
    Wat doe je toch een bijzondere opleiding op een goede manier Sem!!
    Fijne vakantie en tot augustus!!