week 4

28 mei 2018 - Holambra, Brazilië

Hallo,

Niels en ik hebben week 4 alweer overleefd. Wat gaat het toch snel! Aanstaande zaterdag zitten wij alweer op de helft van onze stage!

Stage:
Wij hebben weer een prima weekje gehad! Maandag tot donderdag hebben Niels en ik lekker op kantoor gezeten. Wij zijn hard bezig met onze opdrachten om die op tijd af te krijgen voordat wij weggaan.

Woensdag avond hadden wij een bbq bij een collega van ons van Terra Viva. Eldo was jarig en hij vroeg of wij met al die gasten ernaar toe kwamen. Dat was erg gezellig!

In Holambra waar wij wonen was vrijdag iedereen vrij (behalve wij). Met die gasten uit Nederland wilde wij eigenlijk een weekendje naar Rio de Janeiro gaan. Wij hadden aan onze stagebegeleider donderdagochtend gevraagd of wij mee mochten en dat was geen probleem!

Donderdagavond gingen wij even bij elkaar zitten en gingen wij alles boeken.

Het was nog spannend of het wel door zou gaan. In Brazilië zijn de vrachtwagenchauffeurs aan het staken. Zij staken omdat de benzineprijs en etc. in een jaar is verdubbeld. Langs de weg heb je allemaal blokkades voor vrachtwagenchauffeurs. Zij worden allemaal gedwongen om te stoppen. Als zij dat niet doen gooien andere vrachtwagenchauffeurs heel je vrachtwagen door tweeën met bakstenen.

Door de staking is de benzine erg schaar, maar wij zouden er gelukkig geen last van krijgen! Onze trip ging dus gelukkig door.

Weekend:
Vrijdag ochtend om 10.10 spraken wij met ze alle voor onze Pousada af en gingen wij naar de busstation toe. Het zou een lange reis worden. Van deur tot deur waren wij een kleine 11 uur onderweg.

Eenmaal aangekomen in het hotel gingen wij even inchecken. Wij gingen even naar onze kamer en daarna gingen wij eten. Eenmaal terug in de kamer ging ik even douche en hadden wij eindelijk na 4 weken weer eens een warme douche.

Om 00.00 was Stijn 18 geworden! Wij gingen dus nog even naar zijn kamer toe om even te zingen voor hem.

Zaterdag ochtend werden wij om 09.30 opgehaald door een tour gids. Onze eerste stop was de 'Christus de Verlosser'. De tweede stop was het stadion 'Maracana'. wat erg jammer was was dat wij alleen de voorkant mochten zien en niet in konden. Maracana is een van de grootste stadions ter wereld. In dit stadion werd bijvoorbeeld ook de finale gespeeld van het WK in 2014.  De derde stop was een hele grote kerk (Sint-Sebastiaankathedraal). De kerk was van binnen erg mooi, maar van buiten had je nooit verwacht dat het een kerk zou zijn. Inmiddels was het een uurtje of 1 en gingen wij ergens eten. Na het eten gingen wij naar een trap (Escadaria Selarón). Heel die trap was vol betegelt met leuke gekleurde stenen. De voorlaatste stop was bij de Suikerbroodberg. De Suikerbroodberg is een hele hoge berg, de berg is zo'n 400m hoog. Om hem te bezoeken moesten wij met een skilift naar boven. Eenmaal op de berg hadden wij een mooi uitzicht over de hele stad! De laatste stop was een souvenir winkeltje om iets te kopen voor het thuisfront.

Ik vond het persoonlijk wel jammer dat wij alleen langs Copacabana waren gereden. Mij had het ook leuk geleken om daar nog even te kijken.

Eenmaal terug in het hotel gingen wij ons even opfrissen en een hapje eten. Na het eten ging iedereen naar boven. Niels en ik kwamen in gesprek met een jongen en die vertelde ons dat tegenover het hotel een feest was. Wij wilde wat in de avond doen, dus gingen daar even een kijkje nemen. Het was er erg gezellig en was een leuke sfeer! Wel wat andere muziek, maar daar wende je snel genoeg aan.

Na een korte nachtrust en een beetje hoofdpijn werden wij om 11.00 uur weer opgehaald door de taxi. De taxi bracht ons naar de busstation en mochten wij weer gaan reizen. 20.30 waren wij terug en gingen wij nog een hapje eten.

Dit was het weer voor deze week! Hoop dat jullie weer hebben genoten en tot volgende week dan maar weer!

Groetjess

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny van der Voort-Duijndam:
    28 mei 2018
    Sem, wat een belevenis allemaal. Geweldig zoveel nieuwe indrukken. Hier ook alles oke. Mooi warm ( wel erg warm ) weer. Weekend bij Anouk geweest maar druk daar...…. Veel eten en drinken en BBQ. Ik heb maar water genomen. Moest nog met de auto terug dus geen drank. Succes komende week. De tijd gaat snel. Dikke knuffel en groeten aan de andere jongens. Oma.
  2. Nicolle Drost:
    29 mei 2018
    Ha Sem wat een prachtige tour heb je gemaakt. Wat beleven jullie enorm veel!!
    Gaaf dat je het land zo bijzonder leert kennen! Jemig wat een toestanden om benzine...Hier gaat 1 liter al bijna 2 euro kosten...
    Você está parabenizando Stijn por se tornar um adulto?
    Groet vanuit een warm Woerden!
    Nicolle
  3. Frans:
    30 mei 2018
    Mooi verhaal weer! Best stukje rijden voor een bezoekje, dan zou je van hier in Zuid Frankrijk zitten met gemak! Mooi dat de tijd lekker snel gaat, en dat jullie het zo naar je zin hebben. Groeten, Frans