week 3

21 mei 2018 - Holambra, Brazilië

Beste e-mailers en facebookvrienden,

Wat gaat de tijd toch weer snel. Week drie is alweer voorbij en gaan alweer week 4 in.

Stage:
Wat hebben wij toch weer een top weekje gehad. Niels en ik hebben bijna heel deze week heerlijk op kantoor gezeten. Wij hebben daar aan opdrachten gewerkt voor school en voor het bedrijf.

Dinsdag ochtend hadden wij nog even een bezoek gemaakt bij een andere locatie. Op de andere locatie staan alle moederplanten van de Anthuriums en een paar andere soorten. Het was erg interessant om te zien hoe alles te werk gaat bij het vermeerderen van het stek.

Woensdag ochtend gingen wij  weer even kijken bij de veiling. Het is altijd leuk om even te kijken bij de klok. Je ziet voor welke prijs de planten weggaan en de kwaliteit/prijs van de concurrenten.

Woensdag avond nog even naar de kapper geweest. De meeste van jullie herkennen mij als iemand die best ijdel is. Het wat langere haar wat ik normaal heb vond ik zwaar irritant met werken. De oplossing ervoor was dat ik er een klein stukje vanaf ging halen. Hoe kort het is ziet u onderaan bij de foto's.

Voor een opdracht van het bedrijf moeten Niels en ik kijken hoeveel een potmachine kost voor de anthuriums en een potmachine voor de orchideeën. Wij kwamen in contact met een agent (Theo Litjens) van Javo die vlakbij ons zit in Holambra. Donderdag ochtend kwam die even bij ons langs om een bakkie te drinken. Tijdens de koffie hadden wij even alles besproken met hem. Wat voor machine wij willen, het verschepen en de kosten natuurlijk.

Nu komt eindelijk het leuke van de blog. Het weekend:
Vrijdag 17.00 ging de bel op de tuin. Rond een uurtje of 17.30 kwamen Niels en ik aan op de Pousade en konden wij weer een lekker koud biertje open trekken. Na een  koude douche op de Pousade gingen wij met de gasten ergens wat eten. Na het eten nog een klein drankje gedaan bij Stijn en Jorne en gingen wij weer naar huis toe.

Zaterdag:
Eenmaal wakker gingen Niels en ik ontbijten bij een restaurantje. Onderweg naar het restaurant kwamen wij een lekker buitje tegen. Eenmaal in het restaurant hadden wij het gevoel dat wij weer in Nederland waren met het nutteloze weer. Later die dag had ik nog even met mijn vrienden gepraat op FaceTime zodat ik ook nog een beetje bij de opening van het vaarseizoen was. Eenmaal in de avond gingen wij weer wat eten met die gasten en kwamen wij erachter dat Jorne in Nederland al jarig zou zijn (de klok staat hier vijf uur terug). Na een paar nummertjes gezongen te hebben en een goed bodempje gelegd te hebben gingen wij met een taxi naar 'Red Eventos'. Bij Red Eventos was namelijk een feest. Het was voor mij wel even wennen qua muziek. De laatste feestjes waar ik geweest ben, zijn bijvoorbeeld: zsa zsa zu of  kingsland. Wat andere mensen ook wel verstaan als 'neger muziek'. Het feest waar wij heengingen was een country feest. Er liepen allemaal mensen met een cowboy hoed, laarzen en een mooie cowboy riem. Na een paar drankjes was het wel gezellig en hebben wij een prima avond gehad bij de zangers Fernando en Sorocaba.

Zondag:
Na een korte nachtrust gingen Niels en ik even een kater ontbijt bij Jorne halen (stukje taart). In de middag nog ergens met al die jongens wat zitten te drinken. Na een kleine verfrissing van onszelf gingen wij avond eten. Wij gingen bij 'Martin Holandesa' spareribs eten.

Iedereen in Nederland heeft een beeld van Brazilië: lekker weer  en dat er een hoop mooie vrouwen lopen. Allebei nog niet helemaal meegemaakt (het lijkt meer op een sprookje). Toen wij aankwamen was het overdag 30 graden en in de ochtend een beetje fris. Vanochtend (21 mei) gingen wij naar ons werk toe en was het 8 graden. De mensen hier lopen nu zelfs met winterjassen, mutsen en handschoenen. Dat verbaasde mij, want ik had niet eens verwacht dat ze dat hier verkochten. Tip: Brazilië is een mooi en warm land, maar vermijd de winterperiode het is dan wel een beetje koud. Het tweede sprookje is dat ze altijd zeggen dat er een hoop mooie Latinas in Brazilië rondlopen. Ik heb een beetje zitten rond te kijken voor Niels en Jorne, maar dat is een spelt zoeken in een hooiberg.

Dit was het weer voor deze week.

Een vriendelijke groet vanuit een koud Brazilië,

Sem van der Knaap

1. Henny van der Voort-Duijndam:
    21 mei 2018
    Hallo Sem,
    Weer met belangstelling je verslag gelezen. Fijn dat jullie het zo gezellig met elkaar hebben. Ik begrijp uit het verhaal dat het daar nu winter is. Moet je zeker nog wat andere kleren kopen? Goed dan maar naar de markt. Dat is op zich ook een belevenis. Voor de komende week veel succes en plezier.
    Dikke knuffel, Oma
  2. Nicolle Drost:
    22 mei 2018
    Ha Sem, leuk man je Brasil- hoofd! Goede kapper? :)
    Goed te lezen dat het werken op het bedrijf goed gaat, leuke opdracht heb je.
    Feesten in het weekend klinkt Hollands ? Feliciteer Jorne nog van mij!
    Gelukkig zijn sprookjes..sprookjes!
    Geniet ervan
    Groet
    Nicolle
  3. Frans:
    22 mei 2018
    Hoi Sem, Het weer valt niet helemaal mee dus, en de dames zijn niet zo knap, hier is het ongeveer gelijk! dus je zit prima daar. Volgens mij hebben jullie een mooie tijd daar!