week 5

4 juni 2018 - Holambra, Brazilië

Beste vrienden en kennissen,

Niels en ik zitten alweer over de helft van onze stage. Wij beginnen vandaag alweer aan week 6. Vandaag gaan jullie lezen hoe week 5 was.

Wij hebben weer een prima weekje gehad. Donderdag was iedereen in Brazilië vrij, omdat er op die dag een feestdag was. Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag zaten wij weer op kantoor. Wij waren hard aan het werk aan onze opdrachten.

Woensdag avond hadden wij met alle Nederlandse gasten een bbq. Wij hadden de bbq bij de buurman van Stijn en Jorne. De man die daar woont is André van Kruijssen. André van Kruijssen is de veiling directeur van de veiling in Holambra. Het was erg gezellig en werden goed verwent!

Donderdag waren wij heel de dag vrij (wat al eerder werd verteld). Niels en ik gingen al vroeg naar Stijn en Jorne toe om daar even te ontbijten. Na het ontbijt lagen wij even te zonnen en vonden het erg warm. Wij herinnerde ons dat de buurman (André) nog een heel mooi zwembad in zijn achtertuin had liggen. Wij vroegen aan hem of wij een duikje mochten nemen en dat was gelukkig geen probleem! Op een gegeven moment kwam die naar ons toe en zei die dat die nog vlees over had van de dag ervoor. Dat hadden wij toen nog even op de bbq gegooid en opgegeten.

Vrijdag avond was een rustig avondje. Wij gingen met alle Nederlanders ergens wat eten. Na het eten nog een klein drankje gedaan en toen gingen wij naar bed.

Zaterdag middag werden wij opgehaald met de taxi. Wij gingen weer een gezellig potje voetballen bij onze collega Eldo. De spelers van deze week waren: Stijn, Jorne, Niels, Boris (een andere Nederlandse jongen die bij hetzelfde bedrijf stage loopt) en ik. Heel verrassend was ik voor de tweede keer op rij topscoorder van het team. Na het voetballen gingen wij met alle mannen en kinderen van de voetbal bbq'e. Er was een goede sfeer, lekker eten, lekker drankje en ze hadden zelfs live muziek! Later gingen wij ook nog even mee met hun naar een cafe.

Om een uurtje of 22.30 waren wij terug op de Pousade. De andere twee Nederlanders waren niet meegegaan naar de voetbal. Zij moesten de dag erna terug naar Nederland. Wij hadden nog even een afscheid drankje gedronken met ze en toen gingen wij ons bedje maar weer opzoeken.

Sinds ik in Brazilië zit leer ik eigenlijk pas hoelang een zondag eigenlijk kan duren. Normaal in Nederland was ik voor 12.00 uur niet mijn bed uit te branden. Hier in Brazilië word je altijd rond een uurtje of 08.00 wakker.

Zondag hadden wij niet zo heel veel gedaan. Een ontbijtje gegeten bij Stijn en Jorne, De twee Nederlanders nog even uitgezwaaid, een ijsje gehaald en uiteten geweest.

Vanaf nu word het alweer aftellen. Wat gaat de tijd toch snel!

Dit was het weer voor deze week.

Tchau,

Sem van der Knaap

1. Frans:
    4 juni 2018
    Living La fila Dolca, of zoiets, oftewel het goed leven. Mooi dat je zondags er vroeg uitgaat, hou dat vast als je terug bent!
  2. Nicolle Drost:
    7 juni 2018
    Ha Sem, Fijn dat jullie op kantoor de opdrachten kunnen uitwerken! Fantastische foto's ook (alleen Amstel is geen bier toch??) En jij het voetbal talent in Brazilië!! Klinkt zeer oke!!
    Lang genieten van je zondag is aan te raden....