week 2

13 mei 2018 - Holambra, Brazilië

Beste kennissen,

Wat gaat de tijd toch snel, week 2 is alweer bijna voorbij. Deze week hebben Niels en ik weer een hoop leuke dingen meegemaakt.

Wat hebben wij  deze week meegemaakt op onze stage:
Maandag moesten wij inpakken bij de anthuriums wat wij vorige week ook al hadden gedaan. Dinsdag mochten wij een dagje meelopen in het lab, dat was erg interessant om te zien. Normaal om in zo'n lab te werken moet je een studie van vijf jaar volgen en wij mochten na half uur al een dagje meewerken. Woensdag en donderdag moesten wij 'verspenen' bij de phalaenopsis en de dendrobium. Verspenen is dat het stek van de stek leverancier binnenkomt, maar er nog geen substraat om de wortels heen zit. wij moesten het substraat om de wortels heen doen. Vrijdag moesten wij alleen in de ochtend werken. Het bedrijf had dat besloten, omdat de drukte van moederdag net voorbij was. In de middag hadden wij een bbq op het bedrijf met 500 werknemers! Dat was erg gezellig en leuk, omdat wij daar goed hebben gegeten en er allemaal leuke activiteiten waren.

Wat hebben wij voor de rest deze week gedaan:
Deze week hebben wij een rustig weekje gehad. Vorige week waren wij elke dag uiteten geweest, maar dat is niet heel goed voor je. Wij hadden besloten om gewoon simpel een broodje te eten doordeweeks. Donderdag avond gingen wij een biertje drinken met nog een paar bij een restaurantje. Dat deden wij met: Jeffrey een jongen die werkt bij Sion, Jim en Remco twee stagiaires bij een ander bedrijf, Met Jorne die dezelfde opleiding volgt. Het enige wat jammer was was dat Stijn had afgehaakt, omdat die moe was. Vrijdag hadden wij een bbq bij Jerry van der Spek, omdat hij 50 jaar jong was geworden. Daar hebben wij het zeker gezellig gehad en goed gegeten! Zaterdag gingen wij een potje voetballen bij een collega van ons van Terra Viva. De opstelling was als volgt: Jim in het doel, Jorne centraal verdediger, Niels met Stijn op het middenveld en in de spits stond de topscoorder van het team Sem van der Knaap. Na het kleine toernooitje hadden wij daar nog een klein biertje gedronken en gingen wij weer terug naar Holambra.

Dit was het weer voor deze week.

Groetjesssss

1. Nicolle Drost:
    13 mei 2018
    Ha Sem,
    Goed te lezen dat het goed met je gaat!
    Mooie voetbal foto van jullie team!! Sterspelers!! :)
    Wat gaaf dat jullie mee mochten werken in het lab.Lijkt me dat je veel leert daar!
    Ik begreep al op de app dat Stijn en Jorne in buurt stage lopen, doe ze de groeten!
    Aproveite e aprenda muito com as pessoas no Brasil
    groet Nicolle
  2. Frans:
    14 mei 2018
    Hmmm, Niels had het over 400 medewerkers en jij 500, hoeveel zijn het er nu? Maar leuk verslag. Goed bezig!