week 7

18 juni 2018 - Holambra, Brazilië

Beste kennissen,

Deze week ga ik het over week 7 hebben. Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar de tijd gaat echt snel! Voor mijn gevoel ben ik pas twee weken geleden aangekomen op mijn stagebedrijf.

Stage:
Afgelopen week weer hard aan mijn stage opdrachten gezeten! Op vrijdag kwam er nog een man (Nico) van Brinkman langs op het bedrijf. Niels had toevallig contact met hem voor een van zijn opdrachten. Wij hadden hem even een rondleiding gegeven bij het bedrijf.

Weekend:
Vrijdag avond gingen wij even met die gasten een hamburger eten bij een restaurant. Daar kwamen wij ook Nico van Brinkman tegen. Hij zat daar in zijn eentje, dus wij nodigde hem uit om bij ons te zitten. Daarna gingen wij een drankje drinken bij familie van der Spek.

Zaterdag ochtend werden wij weer om een uurtje of 9 wakker.  Voor een hoop mensen in Honselersdijk begon zaterdag als ´D-day´. Dat hielt in dat svhonselersdijk periodekampioen kon worden en naar de eerste klasse kon promoveren. Svhonselersdijk had ervoor gezorgd dat de wedstrijd online te zien was. Rond 09:30 begon de live stream en konden Stijn, Jorne en ik ons mooie club supporten vanuit Brazilië. Het was een mooie wedstrijd dat uiteindelijk 6-1 werd. Heb ook een hoop mooie/leuke beelden voorbij zien komen van de derde helft (ben wel een beetje jaloers dat ik er niet bij was).

Rond 15:30 kwam de taxi ons weer ophalen om een potje te voetballen. Dit keer zaten wij niet met ze alle in een team. Dit keer deden ze het iets anders. de Brazilianen gingen de teams kiezen, dus wij zaten nu niet bij elkaar in het team.

Eenmaal terug in Holambra gingen wij even snel douche en een pizza eten. Toen wij klaar waren met eten moesten wij even naar familie van der Spek lopen om onze verkleding op te halen. In de avond hadden wij namelijk een feest bij ´the club´ en daar moest je verkleed heen gaan. Dat was erg gezellig!

Wat mij nog steeds verbaasd is dat ik 10.000 km van Nederland af zit en dat er hier veel mensen Nederlands praten! Af en toe op straat kom je iemand tegen die je ineens aanspreekt met ´goedenmiddag´of op het feestje van zaterdag praten ik met best veel mensen Nederlands.

Zondag voor het eerst in een lange tijd eindelijk kunnen uitslapen. Dat was erg lekker! In de middag gingen wij in een restaurantje nog Brazilië supporten. De uitslag was helaas wat minder. Vervolgens even naar huis gegaan en later die dag nog ergens wat gegeten met die jongens.

Dit was het weer voor week 7. Eind van deze week krijgen jullie alvast het verslag voor week 8. Volgende week kan ik helaas geen reisverhaal schrijven. Hoezo dat is horen jullie nog van mij.

Met vriendelijke groet,
Sem van der Knaap

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ed:
    18 juni 2018
    Sem, op naar week 8. Nog 3 weken.
    Nog veel plezier met de mannen en sterkte met de verslagen die jullie moeten gaan opleveren.
  2. Nicolle Drost:
    19 juni 2018
    Ha Sem, bijzonder om de voetbalwedstrijd van je "cluppie" helemaal in Brazilie te volgen...
    WK voetbal is voor Brazilie niet helemaal zoals ze hopen he?
    Doe je de groeten aan Jorne en Stijn en Scott?
    Gaan de opdrachten voor school oke?
  3. Frans:
    20 juni 2018
    Bedankt weer voor het lezen, wij zijn ook kampioen met de oude mannen bij de hockey. Dat was een mooi feest, ben wel netjes op tijd weg gegaan en zag nog de hele zondagavond allemaal foto's langs komen die niet zo geschikt zijn voor publicatie..... Best spannend wat jullie gaan doen, ben benieuwd!